Dragi sânpetreni,
S-au împlinit doi ani de când mi-aţi acordat încrederea şi onoarea de a fi primarul comunei noastre. Vin către voi cu un scurt rezumat al lucrurilor pe care le-am realizat împreună în aceşti doi ani de mandat, pe care vă invit să îl accesaţi la linkul din primul comentariu.
Una dintre prioritățile mele a fost și rămâne problema modernizării drumurilor. O primă reușită în acest sens a venit în cursul anului 2022, când Primăria Sânpetru a obținut pentru prima dată finanțare nerambursabilă pentru reabilitare şi modernizare de drumuri. Lucrările vor începe cel mai probabil în cursul anului 2023. În ultimii 2 ani, am alocat bani şi din bugetul local pentru modernizarea străzilor din două cartiere noi din comună: Sânpetru Residence și Multiconstruct.
O altă provocare a ultimilor ani o reprezintă costul și calitatea serviciilor de salubritate. Şi aici am reușit să facem pași înainte, am căutat și găsit soluții de reducere a cheltuielilor de la bugetul local și de identificare a noi beneficiari de servicii de salubritate care nu plăteau, iar situaţia s-a stabilizat și îmbunătăţit vizibil. Continuăm să căutăm soluții pentru a crește calitatea serviciilor la nivelul pe care îl așteaptă și îl merită cetăţenii.
Cheltuirea responsabilă a banului public este, în același timp, o provocare și o obligaţie asumată. Avem un buget local mic, din care trebuie să finanţăm cheltuielile de funcționare de peste an, iar din ce mai rămâne este imposibil să acoperim toate investițiile necesare într-o comună cu zeci de dezvoltări rezidenţiale noi, apărute peste noapte și lipsite de orice fel de infrastructură de drumuri și utilităţi.
Am făcut demersuri ca administrația locală să poată face în regie proprie mai multe dintre lucrările simple, care nu necesită o anumită specializare, precum deszăpezirea, întreținerea și curățenia spațiilor verzi, a străzilor și a altor spații publice, renunțând astfel la unele servicii externe și făcând economie la bugetul local.
Am atras fonduri nerambursabile pentru modernizarea iluminatului stradal, pentru achiziționarea de utilaje și echipamente utile întreţinerii domeniului public și căutăm în continuare surse de finanțare pentru restul drumurilor nemodernizate, pentru creșă, grădiniță, sală de sport, etc.
Chiar dacă lucrurile nu înaintează atât de repede pe cât ne-am dori cu toții, vă asigur că facem pași înainte. Resursele de care dispunem – în special financiare și umane – sunt mult subdimensionate față de nevoile comunei. În plus, birocraţia administrativă presupune termene și etape legale obligatorii foarte lungi: studii, analize, documentație, avize, consultări, licitații, etc; toate acestea pentru că ne-am angajat să facem treaba conform legii, cu transparenţă și consultarea cetăţenilor.
Voi face în continuare tot ce ține de mine pentru creşterea calităţii vieţii în Sânpetru și sunt convins că împreună vom reuşi.
Accesaţi aici raportul pentru 2 ani de mandat
Vă mulțumesc tuturor pentru încredere, implicare și sprijin!
Marian Arhire
Primarul comunei Sânpetru